İtalya’da Bir Hafta

Erasmus dönemimde bir haftalık Christmas tatilimiz vardı. Erasmuslular için resmi tatiller yeni yerlere seyahat etmek demek. Biz de üç arkadaşımla bir haftalık İtalya gezi planı yaptık. Avrupa’da en çok görmek istediğim ülkeydi İtalya. Bir haftalık bir gezi ise hayallerimin ötesinde gerçeğe ulaşmaktı.

İtalya’ya gitmişken tek bir şehri görüp dönmemiz olmaz diye düşünüyorduk. Listemizde kuzeydeki Milano’dan güneydeki  Napoli’ye kadar gezilecek şehirler vardı. Yedi günde hepsini gezmemiz şehirleri ayaküstü görmek olacak dedik ve kendimize en çok görmek istediğimiz Verona>Milano>Pisa>Floransa>Roma rotasını çizdik.

Ulaşım için pek çok yolu düşündük. Tren akıllıca bir yol. Sırtınızda yük ile hem hızlı hem de rahat bir şekilde ulaşımı sağlayabilirsiniz. Üstelik İtalya’da demiryolu ulaşımı çok gelişmiş durumda. Ancak bunun için gideceğimiz şehirlerdeki tüm tren saatlerini öğrenip planımızı tamamen onlara göre yapmamız gerekiyordu. Biz ise daha rahat davranabileceğimiz, en çok sevdiğimiz yerde daha fazla vakit geçirebileceğimiz bir yol düşündük ve yine araç kiralamaya karar verdik. Üçümüzden ikimizin ehliyeti vardı uzun yol yapabileceğimize de karar verdikten sonra küçük üç kişilik bir otomobil kiraladık Slovenya’da.

Uzun bir gezi olacağı için en hesaplı yolları düşündük hep. Yeme-içme için Slovenya’daki marketlerden alışverişimizi yaptık. Kendi aracımız ile yolculuk yapacağımız için bütün eşyalarımızı araca koyabilirdik. Bu yüzden yola çıkarken eksiğimizden çok fazlamız vardı. Araç kiralayarak yola çıkmanın en büyük avantajı da bu olmalı.

İtalya’ya otomobiliniz ile gitmeden önce bilmeniz gereken önemli şeyler var. İtalya’da otoyollar özel firmaların elinde. Bu sebepten dolayı da otoyol ücretleri çok fazla. Her otoban giriş çıkışlarında ücret ödüyorsunuz. Ayrıca İtalya’da otobanlar mesafe değil süre bazlı fiyatlandırılıyor. Bir geceyi çok yorgun olduğumuz için ve güvenli diye otoban içinde bir petrol ofisinde durarak geçirmek zorunda kaldık. Sabah otobandan çıkarken de 20€’dan fazla ücret ödedik.

Her gittiğimiz yerde hostelde kalmadık. Aracımız üç kişiye göre oldukça rahattı. 3 gece araç içinde 3 gece de farklı şehirlerde hostelde konakladık.  Floransa’nın ortasında yeşil panjurlu evlerin arasında bir şişe toskana şarabı eşliğinde araç içinde geceyi geçirmek çok başka bir deneyim. Denemelisiniz!

Ayrıca gitmeden önce İtalya’daki her otoparkın ücretli olduğunu ve park yeri bulmanın zor olduğunu öğrenmiştik ve bunu da hesaba eklemiştik. Yalnız güzel bir sürpriz bekliyordu bizi. Christmas haftası boyunca ülkedeki hiçbir otopark ücretli değildi.   Yer bulabilme sorununa gelince de bir iki denemenin ardından öğrendik ki şehrin merkezinden uzak, ara sokaklardaki otoparklarda yer bulmak çok kolay.

Otopark için mavi çizgiler gündüzleri paralı hafta sonları ve geceleri ücretsiz. Beyazlar sürekli ücretsiz. Ancak boş bulmak imkansız. Sarılar ise kişilere özel ve park yapılamıyor. Paralı yerlerde ise arabayı bırakırken ne kadar kalacağınıza göre para atıp bilet almanız ve onu ön cama koymanız gerekli.

Diğer olmazsa olmaz ise Gps’siz kesinlikle yola çıkmayın. Söylememe gerek yok belki de ama hatırlatmakta fayda var. Erasmus gezilerim boyunca bir kez Budapeşte’de Gps olmadan gezdik. Şehirden 3 saat boyunca çıkamadık. Bütün köprülerin üzerinden geçtik neredeyse. Buda ve Peşte arasında saatlerce mekik dokuduk kısacası.

Gezimizin dönüşünde otobanları tercih etmedik.  Bu da gezimizi en güzel şekilde noktalamamızı sağladı bence. Çünkü ülkenin insan kalabalığıyla dolu şehirleri ve meşhur tarihi yapıları dışındaki doğal güzelliğini ve alabildiğine yeşil arazilerini gördük. Özellikle toskana bölgesi en görülmeye değer yerdi.

Eğer zaman sıkıntınız yok ise otobanlar yerine İtalya’nın küçük kasabalarından ilerleyebilirsiniz. Yolunuzu biraz uzatmış olursunuz sadece. Ancak göreceğiniz manzaraya değecek.

Ayrıca İtalya’ya kesinlikle Christmas zamanında gitmenizi öneriyorum. Aralık ayında ülkede resmen hayat duruyor, İtalyanlar bir ay boyunca Noel’e hazırlanıyorlar. Ayrıca pek çok yerde Noel fırsatları sunuluyor. Otoparkların ücretsiz olması örneği gibi. Noel eğlenceleri de diğer bir artısı. Kışın ortasında tatil olur mu demeyin. Bu gezimizde bir hafta boyunca her gün güneşliydi ve sanki bahar mevsiminde gibiydi ülke. Ben bu geziden iki yıl sonra yaz mevsiminde tekrar İtalya’ya gittim. Roma’da tüm tarihi mekanlar kapalı ve tadilattaydı. Ayrıca hava aşırı sıcaktı. Kısacası Christmas en uygun zaman bence.

Avrupa’daki gezilerim içerisinde en çok keyif aldığım ve her şeyiyle en beğendiğim ülke İtalya oldu.

Öyleyse İtalya macerası başlasınnn!!